امام علی(ع) صدای عدالت انسانی بذره ، گـر نظـر لطـف بـو تـراب کـند / به آسمان رود و کـار آفـتـاب کـند
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
عدالت محض ( مثنوی غزل ) منم که جرعهای از عشق با علی زدهام منم که چنگ تمسک به « یا علی » زدهام علی ، عدالت محضی که نیست مثل تو در این حوالی بی درد کیست مثل تو من و خیال تو و سینهای پر از آتش دلم شد از غمت آئینهای پر از آتش پس از گذشت هزار و چهارصد پائیز هنوز بر روح باغ میوزد پائیز چه زود اینهمه مدّت گذشت بر غم تو هنوز عشق شریک است با تو در غم تو ببخش اگر قدری دیر خواهم آمد ، عشق ! و اینچنین با تأخیر خواهم آمد ، عشق ! تو را ندیدهام ای وای ! چشمهایم کو ؟! صدا نکردهامت ، دیر شد ، صدایم کو ؟! شنبه 92/1/31 .:. 8:2 عصر .:. محمد محمدپور حسین آبادی
یاعلی بگو و نظربده ( یاعلی)
جایی سرودهام : اینجا به گل نگاه هوسناک می کنند آلودهاند و پاکی را پاک می کنند بی نهایت مثبت ..... صفر ...... بینهایت منفی چه فاصلهی عدیدهای است ! و همهی ما در سیر هستیم « حیا » میزان و ترازوی سنجش افراد در این صف است . نفر اول خلقت ، خاتم الانبیاء محمد مصطفی ( صلّی الله علیه و آله ) است . او که در سیر الی الله ( بی نهایت مثبت ) به مقام « قاب قوسین او ادنی » رسید . همینطور معصومین ( علیهم صلوات الله اجمعین ) و ... از آنطرف هم ابلیس و .... تو خود حدیث مفصل بخوان که وقت کم است !! من فکر می کنم مراتب انسانیت انسان به مرتبه « حیای » او بستگی دارد . حیوان را خبر از عالم انسانی نیست باز من فکر می کنم « حیا » باعث شود انسان نتواند تحمل کند که کسی به او نگاه حرام کند . من افراد را میشمارم شما بگویید درجه « حیا » در کدامیک از آنان بیشتر است : 1- زنی با آنکه چادر می گذارد ، نگران است مبادا در مسیر یا در مغازه با مردی برخورد کند که مجبور باشد چند کلمه با او گفتگو کند ( خجالت می کشد ) 2- زنی ، چادر می گذارد امّا طور خاصّی مغنهاش را در معرض دید دیگران قرار می دهد و در بازار با فروشندگان چانه میزند و از اینکه ( مثلاً » مانتویش دیده شود زیاد نگران نیست 3- زنی چادری ، مقداری از موهایش را بیرون از چادر قرار میدهد ، لبه های چادرش را جمع نمی کند ، لباس رنگیی که رویش چادر کشیده را در معرض نگاه دیگران قرار میدهد ! 4- زنی ماتوی گشاد میپوشد ، مقنعه بلندی می گذارد طوری که فقط مقدار مجاز صورتش در معرض دید است 5- زنی مانتویی ( با رنگ ساده ) که لباسش نه تنگ و نه گشاد است ، مقنعه می گذارد ولی مقداری از موهایش معلوم است . 6- زنی مانتویی با مانتوی تنگ ، مقنعه کوتاه ، شلوار لی ! ... 7- زنی مانتویی با مانتوی تنگ و رنگی ، آرایش غلیظ ، با شال ( موهای جلو و عقب در معرض دید ! ) ، شلوار لی ، بدون جوراب ، ! 8- در خبرها خوانده بودم که برخی زنان در خیابانهای منتهی به کاخ سفید با طرزی وحشتناک ( که قابل گفتن نیست ) برای مقاصدی شوم ( شرمنده ! ) جلوی ماشینها سبز میشوند من برخی مراتب را گفتم . بقیه مراتب بین این مرتبه ها قرار دارند . حالا شما قضاوت کنید اینها از « حیایی » یکسان برخوردارند . از مادر سادات زهرای مرضیه ( سلام الله علیها ) نقل است که فرمود : برای زن بهتر از همه این است که نامحرمی او را نبیند و او نیز نامحرمی را نبیند ! ( خودش هم وقتی کوری وارد منزلش شد به اطاقی دیگر رفت ) توضیح آخر : همین مراتب را برای آقایان میتوان نوشت ( شاید وقتی دیگر از قلم ناچیز بنده آن را خواندید ) یا حق اللهمّ صلّ علی محمدٍ و آلِ محمدٍ وعجّل فرجهم
شنبه 92/1/31 .:. 2:17 عصر .:. محمد محمدپور حسین آبادی
یاعلی بگو و نظربده ( یاعلی)
در آسمان ها، در قرب وجود بخش هستی و در محضر مبدا عشق، فرشتگان بال های خویش را فرش زیر پای بانویی سراسر نور کرده اند... تمام هستی و هرچه از خالق وجود گرفته، زبان به شهادت می گشایند و به وجودی بی نظیر و یکتا اعتراف می کنند... آنجا...در عرش..برگزیده ترین بانوان تاریخ افتخار خدمتگذاری صدیقه ی مرضیه را دارند... و جبرئیل امین تاج سخن گفتن با فاطمه ی محدثه را بر سر دارد... وجودش نور...خلقتش نور...اطرافش تا چشم می بیند نور...و نسلش نور... اما اینجا در زمین... اینجا روی خاک می افتد هرچه نور است ، اینجا مظهر لطف خدا، خانه نشین می شود... اینجا...چشمان بانویی که به جمال فرشتگان مقرب گشوده شده، گریان می شوند... اینجا...زمین است جای شما که نیست بانو... اینجا خانه ی شما به آتش کشیده میشود...دست های شما خونین...صورتتان کبود... آه... زمینیان قدر نور را نمی فهمند... (باید بگم که این متن زیبا توسط سرکار خانم فلاح نوشته شده و روز جمعه 30 فرورودین به عنوان مطلب برگزیده پارسی بلاگ انتخاب شده.همین جا به همسر عزیزم بابت برگزیده شدنش تبریک میگم و آرزو می کنم حضرت زهرا یار و یاورش باشه.پیشنهاد میکنم مطالب این وبلاگ رو از دست ندید http://ghadrenoor.parsiblog.com یا علی)
شنبه 92/1/31 .:. 12:7 عصر .:. محمد محمدپور حسین آبادی
یاعلی بگو و نظربده ( یاعلی)
درباره تقوا جمعه 92/1/30 .:. 6:44 عصر .:. محمد محمدپور حسین آبادی
یاعلی بگو و نظربده ( یاعلی)
در باب زیانهای زبان جمعه 92/1/30 .:. 6:33 عصر .:. محمد محمدپور حسین آبادی
یاعلی بگو و نظربده ( یاعلی)
جمعه 92/1/30 .:. 10:30 صبح .:. محمد محمدپور حسین آبادی
یاعلی بگو و نظربده ( یاعلی)
دانشمندان و متفکران امروز جهان ، حتی کسانی که مسلمان نیستند ، وقتی از روی حقیقت طلبی این کتاب آسمانی را مطالعه می کنند ، در برابر عظمت و بزرگی آن احساس خضوع می کنند و از این کتاب به بزرگی یاد می نمایند که این نشان حضور زنده و شداب قرآن در دنیای امروز است .
به نمونهای از اظهار نظر های دانشمندان معاصر در این باره توجه کنید : 1.آلبرت اینشتین ( متفکر و فیزیکدان بزرگ ) قرآن، کتاب جبر یا هندسه یا حساب نیست بلکه مجموعه ای از قوانین است که بشر را به راه راست ، راهی که بزرگترین فلاسفه از تعریف آن عاجزند ، هدایت می کند 2.پروفسور هانری کربن ( فیلسوف معاصر فرانسوی ) اگر اندیشه ی محمد ( ص) خرافی بود و اگر وحی او وحی الهی نبود ، هرگز جراٌت نمی کرد بشر را به علم دعوت کند هیچ یک از افراد بشر و هیچ شیوه ی تفکری به اندازه ی محمد ( ص ) و قرآن ، انسان را به دانش دعوت نکرده اند ؛ تا آنجا که در قرآن ، نهصد و پنجاه بار از علم ، فکر و عقل سخن به میان آمده است 3 . دکتر گوستاولوبن ( مورخ بزرگ فرانسوی ) قرآن که کتاب آسمانی مسلمین است ، به تعلیم دستورات مذهبی منحصر نمی شود بلکه مشتمل است بر دستورات سیاسی واجتماعی ، خیرات ، نیکی ، مهمان نوازی ، اعتدال در خواهش های نفسانی ، وفاداری به عهد ، اکرام به والدین ، کمک کردن به بیوه و یتیم و سرپرستی آنها ،رنیکی کردن درمقابل بدی که در موارد متعددی بر آن تعکید شده ، و در آن تمام این صفات و خصلت هاب پسندیده تعلیم داده شده است ، تعلیمات اخلاقی قرآن به مراتب بالاتر از تعلیمات انجیل است 4 . لئون تولستوی ( فیلسوف و نویسنده ی شهیر روسی ) هر کس بخواهد سادگی و بی پیرایه بودن اسلام را در یابد ، باید قرآن مجید را مطالعه کند ؛ در آنجا قوانین و تعلیماتی بر مبنای حقایق روشن و آشکار صادر واحکام آسان و ساده برای عموم بیان شده است 5 . پروفسور آرتوجی . آربریر ( دانشمند و خاورشناس انگلیسی ) زمانی که به پایان ترجمه ی قرآن نزدیک می شودم ، موضوعی سخت مرا پریشان کرده بود . اما در طول ایام پریشانی ، قرآن مرا چنان آرامش بخشید و چنان حفظ کردکه برای همشه رهین منتش گردیدم . 6 . جی ام . رود ویل ( اسلام شناس انگلیسی ) قرآن مقام والایی دارد ، زیرا نام خداوند و خالق جهان و ستایش او را در میان ملل بت پرستی نشر داد و آن را بهر همه کس اعلام کرد اروپا نباید فراموش کند که مدیون قرآن است همان کتابی که آفتاب علم را در میان تاریکی قرون وسطا در اروپا جلوه ساخت .
چهارشنبه 92/1/28 .:. 9:46 عصر .:. محمد محمدپور حسین آبادی
یاعلی بگو و نظربده ( یاعلی)
این دانشمند فرانسوى (Jull La baume) آیات قرآن کریم را در ابتدا با تحمل زحمات فراوان از حیث موضوع طبقه بندى و به نام Lekoran analyse انتشار کرد. این کتاب در مصر به وسیله استاد محمد فؤاد الباقى که عضو انجمن شوراى مجامع علمى مستشرقین بود با حفظ همان اسلوب عین آیات را به همان نظم و تحت فصولى مجتمع و به نام "تفصیل آیات القرآن الکریم" انتشار داد. در سال 1334 شمسى آقاى کیکاوس ملک منصور ترجمه آن را به فارسى در تهران به حلیه طبع آراست این کتاب مشتمل بر فصولى است که هر فصل متضمن موضوعات متشابه و مربوط به هم است و بعد از مقدمه فهرستى براى مندرجات ابواب هیجده گانه نوشته شده است که به ترتیب حروف تهجى تنظیم و براى هر یک از موضوعات در ذیل فصول مذکور شماره اى ترتیب و در مقابل آن مطالب قیدگر دیده است و کلیه مطالب در ذیل 18 باب و در تحت 334 عنوان ذکر شده است. موضوعات قرآن چهارشنبه 92/1/28 .:. 9:22 عصر .:. محمد محمدپور حسین آبادی
یاعلی بگو و نظربده ( یاعلی)
برای دسترسی به متن کامل خطبه ها، حکمت ها و نامه های نهج البلاغه می توانید به سایت زیر بروید و به راحتی به آنها دسترسی یابید.یا علی برای مشاهده سایت اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 92/1/28 .:. 8:36 عصر .:. محمد محمدپور حسین آبادی
یاعلی بگو و نظربده ( یاعلی)
در این سایت می توانید متن کتابها ی استاد مطهری را مشاهده و دانلود کنید. برای مشاهده آنلاین متن کتب و دانلود اینجا کلیک کنید چهارشنبه 92/1/28 .:. 8:22 عصر .:. محمد محمدپور حسین آبادی
یاعلی بگو و نظربده ( یاعلی)
.:. کدنویسی : وبلاگ اسکین .:. گرافیک : ثامن تم .:.
|
روزشمار غدیر روزشمار فاطمیه اوقات شرعی | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به محمد محمدپور حسین آبادی آن می باشد.
|